30 Ağustos 2012 Perşembe

ah... nasıl da anlamsız kalıyor ölüm karşısında söylenen her söz...

25 yaşında deneyimsiz bir gazeteci adayı olarak o ofisten girdiğim günü hatırlıyorum.

Hatta hiç unutmadım. Editörüm bana ofisi gezdirirken Yurtsan Bey'in odasını da göstermişti. Yoktu ofiste, yurtdışında basın gezisindeydi. "Gelince, tanışırsın" demişlerdi.

Çekingen bir ses tonuyla "peki" demiştim, sadece "peki".

Gergindim çünkü, nasıl biriyle çalışacağıma dair tek bir fikrim yoktu, bir bilinmezlik içindeydim. Tek bildiğim şey, internet gazeteciliği yapmak istediğimdi. Bu kadar.

Tanıştık birkaç gün sonra. “Boş yere gerilmişim” diyip durdum kendi kendime günlerce. Gülümseyen bir yüz vardı çünkü karşımda.

Hiç unutmam, bir gün ofiste adıma gelen çiçeği görmüş, çiçeklerin ne anlama geldiğini eğlenceli bir dille anlatmaya başlamıştı. “Bak” demişti, “Bu çocuk, ciddi, kırmızı gül seninle evlenmek istediğini gösteriyor. Beyaz papatyalar masumiyeti simgeler, demek ki kötü niyet beslemiyor”. Hep beraber gülmüş, eğlenmiştik. Utancımdan kızarmıştım. Güzel günlerdi.

Öyle çok yönlü biriydi ki Yurtsan Atakan. İnternet gazeteciliğini öğretti bana. Önceleri uzaktan izlediğim teknolojinin içinde bulmuştum kendimi bir anda. Sadece teknoloji yazmayı değil, hayata dair başka bir sürü şey de öğrendim ondan. Hangi yemekle hangi şarabın içileceğini mesela. Ya da Türkiye’de yapılan pizzaların hiçbirinin gerçek pizza kadar güzel olmadığını.

Özgürlüğü öğretti, kendini ifade etmenin gerekliğini bir de. Türkiye’de internet sansürüne karşı savaşan insanların başındaydı. Söylediklerine herkes kulak tıkasa da inat etmek gerektiğini öğretti, yolundan şaşmamak gerektiğini.

Umutlu olmayı hatırlattı bana. İnatlaşmayı hayatla.

Bir babanın çocuğunu nasıl seveceğini gösterdi en önemlisi. Şefkati bir de. Oğlundan bahsederken, gözlerinin içi parlardı.

Ah... nasıl da anlamsız kalıyor ölüm karşısında söylenen her söz.

Keşke’ler diziliyor boğazıma...

Ertuğrul Özkök'ü hiç sevmem ama sanırım ilk kez bir cümlesine katılıyorum.

"Yeni bir gazetecilik doğuyor ve dijital alemin genç insanları seni hiç unutmayacak." Sevgili Yurtsan Atakan...


Merak edenler için Yurtsan Atakan Kimdir?


Hiç yorum yok: