22 Haziran 2011 Çarşamba

eski ve güzel olan her ne varsa...

zaman hızlı geçiyor. hem de çok hızlı. haziran ayının bile sonuna geldik.
temmuz daha hızlı geçecek, ağustos da.
bir bakacağım, yaz bitmiş...

şimdilik düşünmek istemiyorum. hala yaza dair bir planım yok.
canına yandığımın ege'si burnumda tütüyor. cunda mesela... gidebilir miyim, bilemiyorum.

belki annemlerin yanına yazlığa giderim bir ara. 20 yıl önce dostluğun ne demek olduğunu öğrendiğim o küçük adaya. herşeyin başladığı yere geri dönsem, herşey yeniden başlar mı? en başından...kötü olan ne varsa yaşanan, silip tarihe gömsek...o masumiyete geri dönebilir miyiz?

hiç sanmıyorum. bu saatten sonra çok "zor" artık herşey.
büyüdük... zorla da olsa büyüdük işte.
başka işler, başka hayatlar peşindeyiz. başka arkadaşlar, başka dostlar peşinde!
yenilerin peşinde.

eskiler oldukları yerde kalsınlar mı öylece?

---
Zygmunt Baumann, "tüketim toplumu kültürü, öğrenmeyle değil, ekseriyetle unutmayla ilgilidir" der. tez ile kafayı bozduğum için bu ara tüketim toplumu ve popüler kültür üzerine okuyorum.

dönüp bakıyorum hayatıma, hayatımdakilere.
herkes unutuyor herşeyi. bir tek ben hatırlıyorum. niye sadece ben?
herkes iyi, kötü herşeyi unuturken, her gün yeni bir hayata başlarken, daha önce yaşadıklarını, söylediklerini unuturken, herşeyin tersini yaparken, ben niye tutarlı olmak zorundayım?

tüketin, daha çok tüketin. herşeyi tüketin. arkadaşlıkları, dostlukları, paranızı tüketin. kendinizi de tüketin bu arada. beni zaten tüketiyorsunuz.

---

20 yılın öncesine ait anılardayım ben bugün. sahi siz, neredesiniz?

2 yorum:

BuRCu dedi ki...

Kah düne, kah bir yıl öncesine, kah beş yıl öncesine, kah yedi yıl öncesine dair anılardayım ben de. Bu kadarcık değil aslında, daha gerisi de var cümleyi uzatmak istemedim. Yirmi iki yıl öncesine gidiyorum ben de ara ara, her şeyi yeniden yaşaya yaşaya geliyorum bu ana. Sonra mı? Yarına gidiyorum, şöyle bir bakmaya.

kağıt faresi dedi ki...

bazen ben yarına bakamıyorum :( ne demiş birhan keskin, "anı olacak birşeyim yok, herşeyin dünündeyim"... sevgiler...