9 Şubat 2012 Perşembe

ama biz seninle hiç kartopu oynayamadık ki sevgilim...


istanbul'da neredeyse 2 haftadır aralıklarla kar yağıyor. bir duruyorsa on yağıyor. uzun zamandır bu şehirde böyle kar görmediğime eminim. bu haliyle bazen ankara'ya benzediğini düşünüyorum. sonra bu benzetmenin saçma olduğuna karar verip vazgeçiyorum.

bu akşam da o akşamlardan biri yine. kar yağıyor. giderek hızlanıyor üstelik. bilincimi yerine getirmeye yeteceğini sandığım sert bir kahve içiyorum. camdan dışarı bakıyorum. kar, çocukluğumu hatırlatıyor bana. ürkek çocukluğumu. hatta korkak. çocukluğuma dair ne az anı var hafızamda.

evimizi hatırlıyorum. 2 katlı pembe evimizi. kar yağdığında dedemin odunluktan çıkardığı 2 kişilik kızağı hatırlıyorum. kuzenlerimle kardeşimin kızakla yokuş aşağı kaydıklarını hatırlıyorum. ne çok eğlenirlerdi. kendimi hatırlıyorum sonra. karın tadını çıkaran çocuklara imrendiğimi hatırlıyorum. cam kenarında oturup dışarıda eğlenen çocukları görüp iç geçirdiğimi hatırlıyorum. sadece kötü anılar yok aslında hafızamda. bahçede kardan adam yaptığımız bir günü hatırlıyorum mesela. hatta o gün çekilmiş bir fotoğrafı saklıyorum hala bir defterimin arasında. kimse bilmiyor. aslında ben de o fotoğrafı neden bu kadar önemsediğimi bilmiyorum. o karede mutlu bir çocuk gördüğüm içindir belki. kimbilir!

biliyorum geçmiş, çoktan geçti. hafıza ne menem birşey...

dedim ya... kar yağıyor istanbul'da. kar insanları sakinleştirsin istiyorum. hayatı yavaşlatsın hatta. istemekle olmuyor ama.

karın tadını çıkarmak istiyorum. botlarım su geçirinceye kadar karda yürümek, karla kaplanan bahçede yuvarlanmak istiyorum. üstüm başım sırılsıklam olana kadar kar topu oynamak istiyorum. yaşımdan başımdan utanmadan kızağa binmek istiyorum hatta. ama...


istemekle olmuyor işte.

soğuktan burnum kıpkırmızı olup da artık ellerimi, ayaklarımı hissedemez hale geldiğimde eve dönmek, kakaolu kek yapmak istiyorum. bir de belki sert bir kahve yine. sonra en sevdiğim filmi, 15. kez izlemek istiyorum. film izlerken uyuyakalmak istiyorum. sevgilim, üşümeyeyim diye üzerime battaniye örtsün istiyorum. uyandığımda hayat bir başka olsun istiyorum

ama istemekle olmuyor dimi?

------

görsel buradan

1 yorum:

Gökçe dedi ki...

o resmi görmek istiyorum :)